A siófoki Természetjáró Egyesület Vándorsólyom csapata kért fel, hogy eddigi gyalogos túráikat szívesen kiegészítenék egy vízi túrás erőpróbával. Szervezés, tervek készülnek. Útvonal lehetőleg közel a legjobb megoldás helyben a Balaton. Május 29 indulás megfelelő felszereléssel, élelmiszerrel felszerelkezve. A legénység még soha nem volt így egységesen vízen, sőt volt aki még csónakban sem ült. Evezési gyakorlatnak minősült Szántódi – révig az út. Itt egy kis pihenőt tartottunk. Lelle előtt sejteni lehet valami izgalmasat, de jó az idő haladunk tovább. A baj Boglár előtt jött kb. 60 km/órás déli szél csapott le ránk. Vihar, eső nem tudtam a csapat, hogy reagál, de inkább a part felé tartottam az irányt. Sekély a víz, nagyok a hullámok, nagy kockázat ráfordulni, de sikerült. A mólóval párhuzamosan hátszéllel eljutunk a kikötő bejáratáig, ahol már csendes, nyugodt vízen vagyunk. A védett helyre gyűlt horgászok tapsa fogadott bennünket. Szárítkozás, főzés, kaja és sörözés következett. Másnap Pünkösd, győri tagok csatlakoznak hozzánk. Szemerkélő eső Fonyódig, átkelünk Badacsonyba. A szél még nehezíti az evezést és kisodródunk a nádasba, majd megnyugszik a Balaton és Révfülöpre érve szép lett az idő. Pünkösdi ünnep, vásár, búcsú, volt itt minden a látogatók számára. Közben babgulyást rottyantottunk és kellemes estet töltöttünk itt. A kivasalt vízen lassú tempójú vitorlásverseny zajlott másnap. Kuka meleg van. Tihany-révben hajós kollégákat látogattunk meg. Zamárdi előtt a vízből mentési gyakorlatot tartott a legénység – öreg Vass Laci tisztel meg bennünket. Siófokon értékeltük a hajó és az evezősök munkáját. Harmadik túránk is növelte tapasztalatunkat, erőt és hitet öntött belénk a további útjaink ezekre a kis evezésekre fognak épülni. Nagy célkitűzésünket szeretnénk valóra váltani.