Hűvös, ködös napra ébredtünk november 16.án, de erre az időpontra tűztük ki a kenu első próba útját. A hideg nem zavar bennünket, jobban izgat a hajó első megmérettetése. A Sió – csatorna a tesztút célpontja, 120 km hosszú. A vizet ismerjük, hiszen városunkban „ered” és hajós szakemberek is ülnek a kenuban. Ezek voltak döntésünk fő indokai, valamint, hogy nem kell szállítani a hajót, ami idő és költségigényes lett volna. Közel egy hónapja szervezzük, készülünk erre az napra. Reggel 6.00-kor találkozunk, van aki a melóból, van aki otthonról jön le a Vízügy siófoki telephelyére. Kissé fejetlen becuccolás, majd rövid megbeszélés következett. 8.00-kor indulás. A zsilip utáni szakasz nagyon gyors folyású, még figyelni kell nagyon az evezés ritmusát, és a kormányzást is. Ozoráig jó tempóba haladunk, utána kicsit lassul a folyás ereje. Közben figyeljük a hajó stabilitását, úszóképességét, kormányozhatóságát és önmagunkat is. A kenu egyedisége, saját tervezése indokolta ezeket. A motort is üzembe kellett helyezni kipróbálás végett, és 17.00-kor már korom sötét szállt a tájra. 20.00-kor értünk Keselyűsre. Az aktuális paprikás krumpli közben megvitattuk a nap eseményeit és finom szekszárdi borral zártuk a napot, nem kellet alvásra bíztatni a csapatot. Másnap korán indultunk, folyással szemben kellett haladni, a hajnali gemenci erdő csodaszép látványt nyújtott. De nagyon nem bírtuk az evezést, motortesztelés következett. Este a pálfai gátőrházba voltunk hivatalosak pihenésre, itt a hajó és a csapat teljesítményét értékeltük ki. Harmadnap már csak motorral tudtunk haladni az erős sodrás miatt. November 18.-án 13.00- kor érkeztünk Siófokra. Fázósan, de élményekben gazdagon váltunk el egymástól. A három napos út rávilágított a hajó hibáira, amit a következő hosszabb túrára ki kell javítani.